Bestyrelsen har travlt selvom det er mørkt og koldt. 

De holder ikke fri og er i særdeleshed ikke gået i vinterhi - de holder hjulene i gang og tager fat om stort og småt der får klubben til at køre rundt. 

Her er et lille udpluk af hvad der blev snakket om på det sidste møde mandag 27. januar: 

Referat bestyrelsesmøde i MTB Holstebro 27.01.2025 kl. 18:30-20:30

Sted: KFUM Soldaterhjem Deltagere: Christian, Rasmus, Rasmus, Michael, Peder, Claus og Joan 

 

 

Generalforsamling

  • Dato: 5. marts kl. 18:30 (kl. 19:00 uden tilmeldt spisning).
  • Sted: Gråkjær Arena, Stationsvej Holstebro.             
  • Generalforsamlingen bliver med bespisning – Der er valgt Mexicansk buffet 
     Kaffe og kage erstattes med en sodavand i pausen.
  • Indlæg om frivillighed i foreninger af Leif Lundstrøm fra DGI.
  • Alle betalende medlemmer bliver indkaldt via mail inden 5. februar. 

 

Frivilligfest

  • Hyggelig aften med spisning, Bowling og socialt samvær for de medlemmer der har givet en indsats til klubben i denne sæson og stadig er med. 
  • Dato: 20. februar kl. 17:45 - Claus byder velkommen på klubbens vegne
  • Sted: Bowl’n’Fun, Dominovej 26 Holstebro.
  • der sendes reminder ud til dem der endnu ikke har reageret på invitationen.

 

DGI NeXT step – opfølgning på klubbens strategi for frivillige:
 

  • Trænere
     Enighed om at det vil være en god ide at samle trænerne til en fælles tur til fx BikePoint med en tur i skove, burger og snak om trænerrollen på tværs af gruppen. Trænerne står for velkomst og opfølgning i det daglige og kan vurdere medlemmernes velbefindende og fremmøde. Husk at tilbyde trænere kursus/udviklings muligheder så de er bedre rustet.
  • Udvalg
     Vi vil forsøge at få udvalgene op at stå igen med en indsats på generalforsamlingen. (Rasmus Klit laver en kort beskrivelse af udvalg)

 

Juniortræning 

  • Der er fundet en ny juniortræner for 2025: Rasmus F. Søvndahl. Han er tilføjet trænerlisten og hjemmesiden. 
  • Ønske om, at kunne bestille klubtøj for juniorer til og med d. 30.4.2025 som passer bedre til juniorernes sæsonstart end resten af klubben. Ikke endeligt afgjort – der kan eventuelt laves en tilsvarende bestillings runde kun for junior – De skal selv bestille, men må selvfølgeligt gerne bestille sammen og spare på fragten. Der er stadigvæk minimum 6 ugers leveringstid. 
    • Juniortrænerne har et forespurgt påfølgende:
    • Indkøb af fløjter til trænere og juniormedlemmer. Fløjterne kan bruges til at afgive signal og give tryghed, hvis man bliver væk fra gruppen under træning. Indkøbet er godkendt.
    • Indkøb til lager af kortærmede loose-fit klubbluser til juniorerne til opstart.
       Følgende størrelser ønskes: 2 x str. 140, 5 x str. 160, 5 x Herre str. S, 2 x Herre str. M. - Estimeret pris for de 14 trøjer er ca. 2800,-. Indkøber er godkendt.
       Alle trøjer leveres til juniortræneren som er ansvarlig for administration og indbetaling via Mobilepay.


Realdania - Ansøg om etablering af mødested

  • Realdania forærer 150 mødesteder til åbne og inkluderende foreninger i DK i anledning af deres 25-års jubilæum. Inkl. byggematerialer og håndværkere.
  • Dette kunne være en oplagt mulighed for et klubhus.
  • Christian og Claus går videre med sagen blandt andet til kommunen. (Claus afklarer med kommunen omkring status på ansøgningen omkring Bikeparken).
  • Ansøgningsfristen er: 1. maj. Der kan læses mere på www.voressted.nu 

 

Medlemstal 

  • Medlemstallet er dalende.
  • Pr. 25. januar: 2025: 225 medlemmer / 2024: 259 medlemmer / 2019: 326 medlemmer.
  • Det er specielt nye medlemmer der hurtigt falder fra igen. Hvad kan årsagen være?
  • Fokus på fastholdelse af medlemmer – hvad kan man sætte fokus på?
  • Klubben skal være synlige på flere medier(aviser/TV) fx omkring vores arrangementer som Åbent hus, Juniortræning og sæsonstart osv.

 

Regnskab 2024

  • Regnskabet er gennemgået og godkendt. Der er ikke underskud. 

 

Budget for 2025

  • Budgettet tilpasset med fokus på øget tilskud til arrangementer.
  • Det tidligere BikePoint arrangement bliver i år erstattet af et tilskud til en billet til Hover MTB Race i Hoverdal i august i stedet for, i håb om at stille med stor opbakning og synlighed fra klubbens medlemmer. 
  • Budgettet tages med til næste bestyrelsesmøde (27.februar) til endelig godkendelse.

 

Eventuelt

  • Foredrag med Thomas Bundgaard fra Velofit omkring træning (motionist), bikefit og sjove historier. Claus undersøger mulige datoer for et arrangement i maj eller juni.

 

Kommende arrangementer: 

  • Førstehjælpskursus for klubbens medlemmer
  • Træningskaffe på soldaterhjemmet - februar og marts
  • Prøveaften for klubtøjet
  • Frivillig fest
  • Generalforsamling
  • Åben klub i skoven
  • ?  

Næste bestyrelsesmøde

  • D. 27. februar kl. 19-20:00.
  • Dagsorden: Generalforsamling